Wat is contentmarketing?

Nuttige inhoud moet de kern van uw marketing vormen

Traditionele marketing wordt met de minuut minder en minder effectief, als vooruitstrevende ondernemer weet u dat er een betere manier moet zijn.

Contentmarketing is een strategische marketingbenadering die gericht is op het creëren en distribueren van waardevolle, relevante en consistente content om een ​​duidelijk omschreven publiek aan te trekken en te behouden – en uiteindelijk om winstgevende acties van klanten te stimuleren.

In plaats van uw producten of services te pitchen, levert u echt relevante en nuttige inhoud aan uw prospects en klanten om hen te helpen hun problemen op te lossen.

Contentmarketing wordt gebruikt door toonaangevende merken

Ons jaarlijkse onderzoek toont aan dat de overgrote meerderheid van marketeers contentmarketing gebruikt. Het wordt zelfs gebruikt door vele prominente organisaties in de wereld, waaronder P&G, Microsoft, Cisco Systems en John Deere. Het wordt ook ontwikkeld en uitgevoerd door kleine bedrijven en eenmanszaken over de hele wereld. Waarom? Omdat het werkt.

Contentmarketing is goed voor uw bedrijfsresultaten – en voor uw klanten

Er zijn met name drie belangrijke redenen – en voordelen – voor bedrijven die contentmarketing gebruiken:

  • Verhoogde omzet
  • Kostenbesparingen
  • Betere klanten die meer loyaliteit hebben

Inhoud is het heden – en de toekomst – van marketing

Ga terug en lees de definitie van contentmarketing nog een keer, maar verwijder deze keer het relevante en waardevolle. Dat is het verschil tussen contentmarketing en de andere informatieve rotzooi die je krijgt van bedrijven die je ‘spullen’ proberen te verkopen. Bedrijven sturen ons altijd informatie – het is alleen dat het meestal niet erg relevant of waardevol is (kun je zeggen spam? ). Daarom is contentmarketing zo intrigerend in de hedendaagse omgeving van duizenden marketingberichten per persoon per dag.

Marketing is onmogelijk zonder geweldige inhoud

Ongeacht wat voor soort marketingtactieken u gebruikt, inhoudsmarketing moet onderdeel zijn van uw proces, niet iets aparts. Kwaliteitsinhoud maakt deel uit van alle vormen van marketing:

  • Social media marketing: Content marketing strategie komt vóór uw social media strategie.
  • SEO: zoekmachines belonen bedrijven die kwaliteitsvolle, consistente inhoud publiceren.
  • PR: Succesvolle PR-strategieën pakken problemen aan waar lezers om geven, niet hun bedrijf.
  • PPC: om PPC te laten werken, hebt u geweldige inhoud nodig.
  • Inkomende marketing: inhoud is de sleutel tot het genereren van inkomend verkeer en leads.
  • Inhoudsstrategie: Inhoudsstrategie is een onderdeel van de meeste strategieën voor contentmarketing

Wat als uw klanten graag uw marketing zouden ontvangen? Wat als ze het, via print, e-mail, website, 15, 30, 45 minuten eraan hebben besteed? Wat als ze het hadden verwacht en het met hun collega’s hadden gedeeld?

Als u geïntrigeerd bent en klaar bent om meer te leren, kunnen wij u helpen, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Meer bronnen voor contentmarketing: